Tworzenie programu prorozwojowego odbywa się na podstawie gruntownej analizy potrzeb firmy lub indywidualnych preferencji Zleceniodawcy. Z zakresu naszych usług wybieramy te, które aktualnie są najkorzystniejsze dla rozwoju Państwa firmy. Nasze wieloletnie doświadczenie, wiedza z dziedziny marketingu, przedsiębiorczości i rozwoju biznesu oraz stosowanie kreatywnych, nowatorskich rozwiązań zapewnia skuteczność wdrażanych strategii rozwojowych.
Analiza
- Przeprowadzamy szczegółową analizę wewnętrznych i zewnętrznych procesów funkcjonowania firmy medycznej.
- Określamy pozycję rynkową firmy, perspektywy rozwoju, charakterystykę pacjentów.
- Analizujemy ofertę firmy w obszarze rentowności i jakości poszczególnych usług, wielkości i rodzaju kontraktu z NFZ, poziomu realizacji świadczeń komercyjnych, strat wynikających z przestojów gabinetowych i sprzętowych, braku świadczeń medycznych istotnych dla dochodowości firmy.
Analiza działalności Państwa firmy stanowi podstawę do podjęcia kluczowych decyzji strategicznych.
Badania rynku
- Przeprowadzamy badania rynku, na którym działa gabinet, przychodnia, placówka.
- Badamy preferencje pacjentów.
- Określamy grupę docelową, do której kierowane będą działania marketingowe.
- Przeprowadzamy analizę konkurencji – realizowane usługi w obszarze kontraktu z NFZ i świadczeń komercyjnych, wizerunek, praktyki marketingowe, strategie miejsca, cen i inne.
Plan marketingowy
- Przygotowujemy szczegółowe opracowanie zawierające kompleksowy program rozwojowy firmy medycznej.
- Plan marketingowy identyfikuje potrzeby i możliwości podmiotu leczniczego, określa aktualne i przyszłe cele biznesowe oraz wyznacza kierunki działań.
- Zawiera rekomendacje odnoszące się do wszystkich obszarów działalności firmy – wytyczne dotyczące zmian organizacyjnych, optymalizacji zasobów, propozycje świadczeń wzbogacających i wyróżniających firmę na rynku i wiele innych.
Wdrożenia
- Realizujemy strategie zawarte w planie marketingowym.
- Koordynujemy działania prorozwojowe.
- Nadzorujemy przyjętą strategię budowy marki i zwiększania prestiżu firmy.
- Weryfikujemy poczynione założenia strategiczne i dostosowujemy je do zmieniających się realiów rynkowych.
Pacjenci
- Pozyskujemy pacjentów na świadczenia refundowane i komercyjne we wszystkich zakresach działalności firmy medycznej.
- Dokonujemy segmentacji rynku.
- Przygotowujemy strategie pozyskania pacjentów dostosowane do odpowiedniej grupy docelowej.
Kadra medyczna
- Pozyskujemy lekarzy specjalistów do realizowania świadczeń komercyjnych oraz kontraktowanych z NFZ.
- Rekrutujemy pozostały personel medyczny
Branding
- Dokonujemy oceny dotychczasowego wizerunku firmy i jej rozpoznawalności wśród potencjalnych pacjentów.
- Opracowujemy unikatowy i wyróżniający na rynku wizerunek marki, uwzględniający charakter działalności, wyznawane wartości, grupy docelowe pacjentów.
- Projektujemy elementy systemu identyfikacji wizualnej (nazwa, logotyp, hasła, wartości, kolorystyka itp.).
Promocja i Public Relations
- Opracowujemy kompleksową strategię popularyzacyjno-promocyjną firmy medycznej.
- Przygotowujemy i przeprowadzamy kampanie informacyjne.
- Kreujemy pożądany wizerunek firmy medycznej.
- Dbamy o właściwe relacje firmy z otoczeniem – pacjentami, lekarzami, inwestorami, partnerami biznesowymi.
- Pozyskujemy sponsorów.
- Redagujemy teksty informacyjne, ulotki, foldery, banery oraz pozostałe materiały informacyjne.
- Prowadzimy działania w zakresie budowania świadomości marki w środowisku internetowym – social media, blogi, współpraca z portalami, content marketing, monitoring treści dotyczących firmy.
Media Relations
- Kreujemy wizerunek firmy medycznej w mediach.
- Współpracujemy z mediami.
- Redagujemy artykuły prasowe, wywiady i pozostałe materiały zgodnie z aktualnymi potrzebami firmy.
Eventy medyczne
- Przygotowujemy i koordynujemy przebieg eventów medycznych dostosowanych do aktualnych potrzeb firmy medycznej.
- Organizujemy:
- eventy skierowane do pacjentów: akcje badań profilaktycznych, tzw. białe dni, dni otwarte, prelekcje
Aktywnie uczestniczymy w przedsięwzięciach organizowanych przez podmioty z otoczenia zewnętrznego firmy, działamy w zakresie sponsoringu wydarzeń kulturalnych i sportowych. Inspirujemy środowiska lokalne do podejmowania nowych inicjatyw prozdrowotnych.